weekend 2: Los Volcanos - Reisverslag uit El Torno, Bolivia van Evelyn, Nancy, Geert en Dilara - WaarBenJij.nu weekend 2: Los Volcanos - Reisverslag uit El Torno, Bolivia van Evelyn, Nancy, Geert en Dilara - WaarBenJij.nu

weekend 2: Los Volcanos

Door: Evelyn

Blijf op de hoogte en volg Evelyn, Nancy, Geert en Dilara

22 November 2014 | Bolivia, El Torno

Hola,

Omdat de weekends onze enige vrije dagen zijn, proberen we dit zeker zo goed mogelijk op te vullen, zodat we wat van het land kunnen zien.
Voor dit weekend (22-23 november) hedden we een trip voorzien naar Los volcanos.
’s Morgens om half 8 – 8 uur werden we opgepikt door een busje.
Na een tijdje te rijden begonnen we aan een klim in de bergen. Maar ‘s nachts had het geregend, dus we zagen dat het een avontuur zou worden om met het busje door die zandstraatjes te geraken.
En de eerste meters werd ons gevoel bevestigd.
Het busje kwam vast te zitten in de modder.
Na velen pogingen zijn we uitgestapt en ging het busje er zich zo alleen eruit proberen te redden.
En maar goed dat we er niet in zaten.
We zagen hoe het busje in een vaart naar boven reed en van de ene naar de andere kant slipte tot hij voorbij de modderplas was.
De rest van de klimming was vooral tanden bijten, uit schrik om terug vast te komen zitten, zeker met het zicht van de afgrond langs ons.

Op een gegeven moment stopte het busje en waren we opgelucht dat we er waren.
Maar dit was enkel een tussenstop, waar we konden genieten van een prachtig uitzicht, waar we in een opening tussen de bergen ons verblijfplaats zagen.
Tussen de hoge (oranje gekleurde) bergen zag je een helder groene opervlakte met een huisje in het midden.
Er werd een jeep gebeld die ons zou helpen, met de nog smallere, modderige afdaling.

Toen we het grasvlakte opreden wisten we echt niet wat we zagen.
Zo prachtig ! dat eenzame rustgevend huisje met op elke hoek een hangmat, de bergen die ons omgaven en torenhoog uitsteekte.
Sommige beschreven het zelfs als “Jurassic Park” of “Gorilla’s in the mist”.
De natuur leefde er gewoon, rustig zijn eigen weg.

Nadat we de tassen op de kamers hadden gelegd gingen we als eerst met een gids naar de waterval die we hoorden stromen.
Het was een heel avontuur om er een goed zicht op te krijgen, want daarvoor moesten we van rots tot rots gaan, en uitkijken dat we niet uitgleden.
Maar het resulataat was prachtig.

Na de wandeling was het tijd voor het middageten.
Eerst maakten we nog foto’s van vogels die daar veel voorkomen.
Het zijn prachtige zwart, gele vogels die hangnestjes maken in de boom.

Het eten zag er heerlijk uit, het beste denk ik wat we tot nu toe gezien hebben.
En hebben er dan ook volop van genoten.

Na het eten was het tijd om aan de volgende lange wandeling te beginnen.
We gingen diep de bossen en bergen in en leerden veel over de planten, parasieten, dieren enzo.
Op een gegeven moment stonden we op een hoger gelegen vlakte waar we neerkeken op de bossen in het dal .
Het was adembenemend om te zien hoe de papagaaien zo vrij rondvlogen.
Na het genieten van het zicht hebben we ons terug naar onder begeven.
Na een 2 uur wandeling hebben we lekker gerelaxt.
Het avondeten was weer super lekker en de avond is afgesloten met een coctailtje en bier.

Eindelijk moesten we de wekker niet voor 6 uur zetten, en hebben we tegen 9 uur ontbeten, met een lekker eitje.
Op de planning stond vandaag weer een wandeling, maar dan dieper en op een andere plaats het bos in.
Hier kon je meer van de planten en dieren zien.
De wandeling ging rond de bergen. Het enige nadeel was dat het de hele nacht en doorheen de dag aan het regen was. Dus de steile zanderige plaatsjes om te beklimmen waren nog modderiger en gladder.
De mist in de bergen gaf er een mysterieuze tint aan.
Op de mieren in de broek en de valpartijen na was het een zeer interessante wandeling van ongeveer een 3 uur.

Het middageten was weer overheerlijk.
Na een lekkere douche reden we dan terug richting “alalay”.
Enkel de terugrit was nog een hele ervaring, zeker na al die regen.
Maar goed dat de chauffeur zijn vak kende.

• 04 December 2014 - 16:02

Niesje:

Wat een prachtig avontuur,dat is echt genieten.
    Ik wilde wel daar bij zijn lijkt me geweldig.
    Nou jullie stage zit er bijna op geniet nog maar zo veel jullie kunnen.
    Het is een ervaring voor het leven.
    Groetjes Niesje!!!