Aangekomen in Santa Rita (Santa Cruz)! - Reisverslag uit Santa Cruz de la Sierra, Bolivia van Evelyn, Nancy, Geert en Dilara - WaarBenJij.nu Aangekomen in Santa Rita (Santa Cruz)! - Reisverslag uit Santa Cruz de la Sierra, Bolivia van Evelyn, Nancy, Geert en Dilara - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Santa Rita (Santa Cruz)!

Door: Stage Team

Blijf op de hoogte en volg Evelyn, Nancy, Geert en Dilara

15 November 2014 | Bolivia, Santa Cruz de la Sierra

Ola amigos,

Om te beginnen zijn we goed aangekomen.
De reis is goed verlopen maar heeft toch een 29 uur geduurd. De reis zag er als volgt uit. 4.30 zijn we vertrokken uit Hasselt richting Brussel. Van hieruit zijn we met de Thalys naar Amsterdam Schiphol gereisd om daar in het vliegtuig te kruipen om een vlucht van 10,5 uur te doorstaan. Lees: iedereen overleefd! Aangekomen in Panama-stad hebben we 5 uur moeten wachten op de luchthaven vooraleer we de laatste vlucht konden nemen. Lees: zonder sigaret! 9 uur Belgische tijd (4 uur lokale tijd) zijn we aan gekomen op onze eindbestemming: Santa Cruz de la Sierra. Na het in orde brengen van de nodige formaliteiten (lees: de nodige nicotine schade inhalen) is Eva, onze contactpersoon - psychologe werkzaam bij Alalay, ons komen ophalen. Met de taxi zijn we naar Alalay centrum gereden, dit ligt op een 40 km van Santa Cruz de la Sierra.

Ondanks de lange reis zijn we er direct in kunnen vliegen. We hebben een introductie en rondleiding gehad en hebben kennis kunnen maken met de educatores (begeleidsters) en de ninos (kinderen).

Onze eerste indrukken:
Bij het verlaten van de luchthaven van Santa Cruz vielen de opmerkelijke natuur geluiden ons op. Het eertste dat we zien is dat de directe omgeving er vlak is en erg groen.

Er staat veel wind en het is redelijk bewolkt. Toch vinden we de temperatuur erg aangenaam. We hadden het een pak zonniger verwacht maar hebben vernomen dat dit morgen (zaterdag) wel het geval zal zijn. Ondanks de bewolking is het Nancy toch gelukt om te verbranden.

De mensen zijn klein van gestalte en zij komen terughoudend over. Vergeleken met eerdere individuele reiservaringen (Ghana, Nepal, India) zoeken de mensen zelf geen contact.
Naast de ninos lopen hier ook koeien, kippen, ganzen en honden vrij rond. Lees: opgepast koeienvaai! We zullen maar zwijgen over de insecten die we al zijn tegengekomen: joekels van spinnen...tarantula's??? en fluoriserende rupsen.

We hebben plaatselijk honing gevonden en gaan deze dalijk inkopen en zullen dit weekend onze EHBO lessen Spaans voorbereiden.

Hasta la proxima!
estudantes Evelyn, Nancy, Geert en Dilara

• 15 November 2014 - 17:11

Jo Kums:

Hola chica's, chico's...

Wat heerlijk jullie verslagen te lezen en het klinkt zeer positief. Alles goed verlopen en er meteen ingevlogen, wat een energie na zo'n lange reis, de natuur al op jullie laten inwerken en kennis gemaakt met de locals en de insecten!
    Het weer is bijzaak en de zon zal beslist doorbreken, sowieso beter dan het weer hier.
    Aan Evelyn: Priscilla is bevallen van een zoon...

Succes met de Spaanse les,
    veel werkplezier,
    groeten

Jo

• 17 November 2014 - 07:40

Inge Valkenborgh, Directeur:

Beste studenten en leerkracht

De start is genomen van een geweldige, leerrijke en avontuurlijke stage. Verpleegkunde en andere culturen gaan mooi samen....geniet van deze unieke kans in jullie opleiding, dit gaan jullie nog lang meedragen.
    Met plezier kijk ik uit naar de reisverslagen.
    Inge Valkenborgh, directeur

• 17 November 2014 - 14:40

Linda Plevoets:

Een onvergetelijke ervaring wordt dit, dagen die jullie nooit meer vergeten!
    De omgeving, de mensen de stage,.. geniet er van. Ik kijk uit naar jullie reisverslagen.
    Linda Plevoets, adjunct-directeur

• 18 November 2014 - 09:20

Robby Bouduin:

Waaw, het avontuur is begonnen! AL veel superindrukken, lees ik! Geniet er ten volle van, ik denk dat menigeen een beetje jaloers is! En vertel ook maar tegen mr Vervoort dat ik vader ben geworden van een flinke zoon, Ferre. Ik denk dat hij dat wel zal apprecieren! Geniet er super veel van, ik volg jullie belevenissen!

• 18 November 2014 - 13:36

Karen Pellens:

Hoi Allen,

Jullie zintuigen zullen wel behoorlijk geprikkeld worden daar om alle ervaringen te kunnen opnemen!! Ik ben erg benieuwd naar jullie verdere verhaal.

Veel succes en geniet met volle teugen!!

Karen Pellens

• 18 November 2014 - 14:06

Berden Nancy:

Whaw, wat ben ik jaloers op jullie ... geniet hier met volle teugen van, dit is een ervaring als verpleegkundige die velen onder ons nooit zullen mogen ervaren ... en laat ons maar wat meeproeven van jullie avonturen ;).

groetjes,
    Berden Nancy

• 18 November 2014 - 19:20

Mia Vanhamel (studentenhuis):

Hallo Globetrotters!

Fijn om dit te lezen, zo is het een beetje alsof wij er ook bij zijn! Wat de spinnen en zo betreft, zit ik toch liever hier hoor brrr! maar voor de rest moet het een heerlijke ervaring zijn met een overvloed aan nieuwe indrukken, geuren, kleuren, smaken... laat het allemaal maar over jullie komen! Ik wens jullie een leuke en leerrijke stage! groetjes vanuit Hasselt, Mia.

• 18 November 2014 - 20:51

Natascha Noukens:

Hallo allemaal

Fijn om te horen dat jullie , na de lange trip, goed zijn aangekomen. Ik ben zeer nieuwsgierig naar jullie ervaringen, foto's,.. Geniet van deze leerrijke stageperiode!!!

Natascha Noukens

• 18 November 2014 - 20:56

Kelly Berkmans:

Fijn om te lezen! Benieuwd naar nieuwe verhalen! Veel succes daar nog! Hopelijk lukt het met de Spaanse EHBO lessen want dat lijkt me niet simpel!

• 18 November 2014 - 20:56

Kelly Berkmans: